Lär känna besökaren.

Öka konverteringen.

Kreativ copy.
Konverterande budskap.

En copywriter hjälper dig att hitta och prioritera säljargument. Jag hjälper dig även att publicera innehållet på din hemsida eller i andra kanaler. Enligt min erfarenhet tar webbprojekt ibland onödigt lång tid. Särskilt om man börjar med designen, inte innehållet. Därför arbetar jag alltid enligt ”content first”-modellen.

Vad är ”content first”? Det innebär att vi börjar med innehållet och de affärsmässiga målen, inte grafisk design. Tillsammans gör vi en genomgång av existerande innehåll, vad som saknas och vad som behöver ses över. Sedan sätter vi en tidsplan och fördelar ansvar.

Så arbetar jag

Rätt argument vid rätt tillfälle


Nå ut till din publik med smart innehåll som är optimerat för sökmotorer, sociala medier och andra kanaler. Med rätt innehåll, som ger relevant innehåll i olika sökfaser driver du relevant trafik till din hemsida.

Tilltal och ton som resonerar med besökaren


Tillsammans tar vi fram inspirerande och engagerande innehåll utifrån dina målgruppers behov. Innehåll som får besökaren att interagera med ditt innehåll – på din hemsida och i sociala medier.

Rätt innehållstyp och rätt format


Med en genomarbetad innehållsstrategi som bygger på dina kunders frågeställningar och pain-points ökar chanserna att dina besökare  gillar ditt innehåll. Med en läsvänlig sidstruktur och relevanta call-to-actions leder du sedan besökaren rätt.

Kärlek till smarta budskap.
Passion för strategi.

Jag är en USP-nörd. Phew. Så var det sagt, ”It’s out there”. Men du vet, att hitta de där unika egenskaperna och ordvalen? De som når fram och tilltalar en viss person, ett företag eller en grupp. Är inte det fantastiskt?

Björn Jägevall
Copywriter och USP-beroende

Här har jag letat – och funnit – en och annan USP.

Jag arbetar inom många olika branscher och med organisationer i olika storlekar.
Start-ups. Storföretag. Offentlig sektor.
Kontakta mig så berättar jag mer.

Behöver du ett bollplank
för webbstrategi och text för webben?